Yüzmenin Sağlığınıza Yararları

Yüzmenin Sağlığınıza Yararları

Vücudun her noktasını çalıştıran tek spor olarak nam salmıştır yüzme. Bu özelliği ile diğer sporlardan ayrı bir yere sahip olan yüzmenin sağlığa yararları da daha farklı ve etkili oluyor haliyle. Peki nedir bunlar gelin birlikte bakalım!

Yüzerken vücudunuzu germeye ve uzamaya yönelik hareketler yaptığınız için esnekliğiniz artar, uzuvlarınız daha geniş hareket alanına sahip olur.

Suda yerçekimini daha az hissettiğiniz için de eklem ve bağlarınız herhangi bir spora göre daha az zorlanacaktır. Bu yüzden yüzerken sakatlanma ve incinme riskiniz çok azdır.

Bazı sporlar için söz konusu olan yaş ya da kilo yüzmede hiç önemli değildir. Öğrendiğiniz ve doğru uyguladığınız takdirde tehlikesiz bir şekilde yaparsınız bu sporu.

Yüzerken birçok kasınızı aynı anda çalıştırdığınız ve suyla temas ettiğiniz için sakinleşerek hem bedensel hem zihinsel rahatlama yaşarsınız.

Özellikle bacak, kalça, karın, sırt, kol ve omuz kaslarınız kuvvetlenir, vücut koordinasyonunuz artar. Düzenli yüzerseniz, fazla efor harcamadan kaynaklı kas kuvvetiniz ve dayanıklılığınızda da ciddi artış olacağını göreceksiniz.

Yüzme, kalbinizin daha etkili çalışmasını ve kan dolaşımınızın daha ritmik olmasını sağlar. Ayrıca düzenli yüzme kalp hastalıklarına yakalanma riskinizi azaltır.

Yüzme, kalori yakma ve aynı anda çalıştırdığı kas sayısı açısından diğer sporlara göre daha etkilidir. 1 saatte yaklaşık 500-600 kalori yakmanız mümkündür. Yüzerek vücudunuzu şekillendirebilir ve fazla kilolarınızdan kurtulabilirsiniz.

Su, vücudunuzun üzerindeki baskıyı azalttığı için vücudun hareket kabiliyeti artar ve daha sağlıklı bir iskelet yapısına sahip olursunuz. Kas, eklem ve/veya iskeletinizle ilgili rahatsızlıklarınız varsa sizin için en ideal spor yüzme olacaktır.

Solunumunuz kuvvetleneceği için vücudunuzun oksijen alma kalitesi artar.