Spor İnsanı Değilim Diyenler İçin Egzersizler

Spor İnsanı Değilim Diyenler İçin Egzersizler

Spor insanı değilim diye düşünüyor, motivasyon bulamıyor ve gittikçe daha az hareket edip enerjisiz ve yorgun mu hissediyorsunuz? Hiç sorun değil. Vücudunuzun ve ruh halinizin ritmine uygun, hafifletilmiş egzersizler yapabilirsiniz. Tek yapmanız gereken çok çaba gerektirmeyen bu egzersizleri düzenli bir şekilde uygulamak. Yorucu olmayan bu egzersizlerle kan dolaşımınız hızlanacak ve daha iyi hissedeceksiniz.

 

Süpermen

Süpermen pozu olarak bilinen aslında yoga hareketi olan bu egzersiz sırt ve kalça kaslarınız için ideal bir harekettir. Kollarınızı uzatarak yüzüstü yatın. Eş zamanlı olarak kollarınızı ve bacaklarınızı yukarı kaldırın, beş saniye kadar sabit kaldıktan sonra yavaşça indirin. Birer dakikalık iki set uygulayın.

 

Köprü

Ayaklarınızı omuz genişliğinde açıp dizlerinizi bükerek sırt üstü uzanın. Kollarınız ile de destek alarak kalçanızı yukarı doğru itin. On saniye kadar bu pozda kalın ve yavaşça başlangıç pozisyonuna dönün. İyi hissederseniz on beş tekrar, kısa tutmak isterseniz on tekrar uygulayabilirsiniz. Tekrar sayısına enerji durumunuza ve egzersizden aldığınız rahatlamaya göre bedeninizi dinleyerek karar verin.

 

Kobra

Kollarınız yanda yüzüstü uzanın. Ellerinizi aynı anda omuz hizasına getirip yerden destek alarak başınızı geriye ve yukarı doğru itebildiğiniz kadar itin. On saniye kadar bekleyin. İsteğinize göre on veya on beş defa tekrarlayın.

 

On Saniye Plank

Ayaklarınız omuz genişliğinde açık ve yere dik, ön kollarınız yere paralel, başınız vücudunuzla düz bir çizgi oluşturacak şekilde on saniye kadar sabit durun. Tekrar sayısını enerjiniz tükenmeyecek şekilde uygulayın.

 

Diz Üstü Şınav

Şınav çekmek çok zor diyorsanız veya beni yormasın ama enerji versin diyorsanız dizlerinizin üzerinde uygulayabilirsiniz. Dizleriniz üzerinde ellerinizi omuz genişliğinde açarak göğüs kafesinizi olabildiğince yere yakın tutmaya çalışın. Sadece on tekrar uygulayarak beklemediğiniz bir değişim yaşayabilirsiniz. Tekrarlara ve setlere kas gücünüze ve isteğinize göre karar verin.

 

Apanasana

Sırt üstü uzanın elleriniz ile dizlerinizden tutup karın bölgenize doğru çekin. Ellerinizi birleştirebilir veya dizlerinizi hafifçe aralayabilirsiniz. Dizlerinizden tutmakta zorlanırsanız diz altınızdan da tutabilirsiniz. Vücudunuzun rahat ettiği şekli bularak 10 saniye kadar bu pozda kalın ve sonra yavaşça başlangıç pozisyonuna dönün. İhtiyaç duyduğunuz sayıda tekrar edin.

 

Savasana

Vücudunuz bu tarz hareketlere alışık değilse, uzun bir ara verdiyseniz veya spora yeni başlıyorsanız egzersiz sonrası dinlenmeye ihtiyacınız olacak. Bu pozu bedeninizdeki kasları rahatlatmak ve dinlendirmek için bir bitiş hareketi olarak kullanabilirsiniz. Elleriniz bedeninizin yanında sırt üstü uzanın. Vücudunuzu dinleyin, bütün kaslarınızı ve uzuvlarınızı rahat bırakarak onları hissetmeye çalışın.