Mevsim Değişikliğine Hazırlıksız Yakalanmayın!

Mevsim Değişikliğine Hazırlıksız Yakalanmayın!

Artık sıcak yaz günlerini geride bırakıyor, ve sonbahara hazırlanmaya başlıyoruz. Tabii sağlığımızın değişen havalardan olumsuz etkilenmemesi adına belli başlı önlemler almamızın da vakti geliyor. Biz de bu yazımızda, vücut direncinizi yükseltecek birkaç tavsiye ile sonbahara hazırlanmanıza yardımcı olacağız.

İşte mevsim geçişini hafif atlatmak için dikkat etmeniz gereken noktalar:

Vitamin takviyesi alın

Soğuk algınlığı, grip, sinüzit, bronşit gibi hastalıklardan en çok şikayet edilen dönem genellikle mevsim geçişleridir. Bunlardan korunmanın en basit yollarından biri ise, mevsime uygun sebze meyve tüketmenin yanında vücuda yapılabilecek olan vitamin takviyesidir. Düzenli olarak alacağınız C ve B vitaminleri ile hastalıklara karşı vücut direncinizi arttırabilirsiniz. Güneşin az görüldüğü bu aylarda, eklem ağrıları için ise D vitamini takviyesi yapabilirsiniz. 

Düzenli spor yapın

Gün içinde fiziksel aktiviteyi ihmal etmeyin. Yapacağınız günlük veya haftalık egzersizler ile kan dolaşımınızı hızlandırarak bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz. Vücudunuz spor sayesinde virüslere karşı direnç kazanır, ve bu direnç yakalandığınızda dahi hastalıkları daha hafif geçirmenize yardımcı olur. Bunun yanında, spor yapmak gün boyunca dinç ve dayanıklı olmanızı da sağlar. 

Uykuyu ihmal etmeyin

Gündüzlerin kısalıp gecelerin uzadığı sonbahara geçişten uyku düzenimiz de etkilenebiliyor. Vücudumuz yeni döngüye alışana kadar kendimizi yorgun, bitkin, uykusuz hissediyoruz. Bu geçişi hafif atlatmak için günlük uyku saatini sabit tutarak, gece uykusunu verimli geçirmenizi tavsiye ediyoruz. Yeterli ve düzenli uyumanız sizi zinde tutarak yaşam kalitenizi de arttıracaktır. 

Bol su için

Yaz boyunca vücut ısımızın yükselmesi, su kaybını gidermek adına daha fazla su içmemizi sağlar. Ancak havalar soğumaya başlayıp ısımız düştüğünde su içme ihtiyacımız azalır. Bu da böbrekler başta olmak üzere tüm organları etkiler. Her mevsim vücut sıcaklığınızı dengede tutmak için bol su içmeye özen göstermelisiniz. En çok mevsim geçişlerinde dikkatten kaçan su tüketimini günde 2 litreye çıkarmanızı öneriyoruz.