Kaliteli Bir Uyku İçin İpuçları

Kaliteli Bir Uyku İçin İpuçları

Yüksek sıcaklıklar ve nem sebebiyle özellikle yaz aylarında hepimiz derin bir uykuya geçmekte zorluklar yaşıyoruz. Geceleri daha sık uyanıyor ve sabahları da daha yorgun kalkıyoruz. Uzmanların sağlıklı bir yaşamın altın anahtarı diyerek önemini her fırsatta vurguladıkları kaliteli bir uyku için hangi adımları atmamız gerektiğini sizin için araştırdık.

Yatağa Her Gün Aynı Saatte Gidin

Vücudunuzun kendi biyoritmini ayarlayabilmesi için sizin de ona yardımcı olmanız gerekiyor. Bu sebeple uykunuz geldiğinde yatağa gitmeyi ertelememelisiniz. Yine aynı şeklide yatağınızdan başka bir yerde örneğin televizyonun karşısında uyuyakalmaktan kaçınmalısınız. Aksi halde yatağınıza geçerken uykunuz bölünebilir. Sabah hangi saatte uyandığınız da en az yatma saatiniz kadar önemli. Herhangi bir sebepten geç yatmış olsanız dahi ertesi sabah her zamanki saatinizde uyanmaya gayret edin. Uyku sırasında rahat edebilmek için odanızın sıcaklığı ve nem oranını da göz önünde bulundurmalısınız. Havası kuru ve çok sıcak bir oda nefes alışverişinizi olumsuz etkileyebilir. Bu vesile ile ideal oda sıcaklığının 25 C olduğunu da hatırlatalım.

Yumuşak Dokulu Rahat Giysiler Tercih Edin

Kaliteli bir uyku için uykuya geçiş saatiniz ve odanızın fiziki koşulları kadar giydikleriniz de önem taşır. Uyku sırasında giydiğiniz kıyafetler nefes alabilen pamuklu kumaşlardan üretilmiş olmalıdır. Özellikle bel ve göğüs bölgesinin sizi sıkmadığından emin olmanızı tavsiye ediyoruz.

Kendiniz İçin Doğru Bir Yastık Seçin

Uyku sırasında sağlıklı bir şekilde nefes alıp verebilmeniz için boynunuzun ve başınızın pozisyonuna dikkat etmelisiniz. Genel olarak herkesin ideal yastık yüksekliği ve sertliği birbirinden farklıdır. Bu sebeple kendiniz için doğru yastığı bulmanız zaman alabilir. Lütfen sabırlı olun.

Ağır Egzersizlerden Uzak Durun

Yürüyüş veya yüzme gibi hafif sporlar vücudunuzun gevşemesine, dolayısıyla iyi bir uyku uyumanıza yardımcı olur. En çok 45 dakikalık hafif bir egzersizin ardından bir duş alabilir ve yatağa gidebilirsiniz. Ancak sinir sistemini uyaran ağır sporlardan uzak durmalısınız. Akşam sporunu tercih edenlerdenseniz yatmanıza 3 saat kala egzersizinizi tamamlamış olmanızı öneriyoruz.