Güne Zinde Başlamak İçin Yapabileceğiniz Egzersizler

Güne Zinde Başlamak İçin Yapabileceğiniz Egzersizler

Sabah yapılan egzersizlerinin farkıenerji vermesi ve uzun sürmemesidir. Hareketleri tercih ederken ve uygularken sizi yormaması gerektiğini unutmayın. Güne zinde başlamanız için yapabileceğiniz egzersiz önerilerimizi şu şekilde derledik.

 

Bitilasana, Marjaryasana

Kedi-Deve Hareketi olarak da bilinen bu egzersiz omurganızı esnetmek ve güne başlamak için ideal bir yoga hareketidir.Etkisi yoğun ve uygulaması kolaydır.Dizleriniz ve ellerinizin üzerinde durun. Başınızı yukarı kaldırırken nefes alın ve omurganızı aşağıya doğru esnetin. Nefes verirken de omurganızı yukarıya doğru esnetin ve başınızı aşağıya doğru itin. Dört veya beş defa tekrarlayın. Vücudunuz daha çok tekrar istiyorsa birkaç tekrar daha uygulamaya devam edin.

 

Yürüyüşe Çıkmak

Mümkünse dışarıda, doğa ile bütünleşebileceğiniz bir alanda yürüyün. Daha güçlü kemiklere sahip olmak, kan basıncınızın düşmesi ve kilo kontrolünüzü sağlamak gibi faydalarının yanında güne enerjik başlamanızı sağlayacaktır. Kendinizi zorlamamanız ve kaslarınızı tüketmemeniz gerektiğini unutmayın.

 

KneelingPushups

Sabahları kendinizi yormadan dizleriniz üzerinde şınav çekebilirsiniz. Ellerinizi omuz genişliğinde açın ve dizlerinizden destek alarak on tekrar yapın.

 

ElbowPlank

Tercihinize göre otuz veya kırk beş saniye aralığında yapacağınız ElbowPlank daha güçlü ve dinç hissetmenizi sağlayacak. Şınav pozisyonu alır gibi ayaklarınızı uzatın ve kollarınızı vücudunuzaparalel duracak şekilde yere koyun ve aynı pozda bozmadan kalın.

 

PlankTwist

Şınav pozisyonu alın sol elinizin üzerinde durarak sağ kolunuzu yukarı, yere dik olacak şekilde kaldırın. Sonra diğer kolunuz ile aynı hareketi tekrarlayın.Yorgun hissetmeyeceğiniz sayıda harekete devam edin.

 

Hip Bridge

Kollarınız yanda dizleriniz bükülmüş şekilde sırtüstü uzanın. Omurganızı ve kalçanızı yavaşça yukarı doğru esnetin ve indirin. Tercihinize göre on veya yirmi tekrar arası uygulayın.

 

Squat

Ayaklarınızı omuz genişliğinde açarak ayakta durun. Kollarınızı vücudunuzun ön tarafına uzatırken sandalyede oturur gibi dizlerinizi bükün. Çok fazla yapıp bacak kasalarınızı yormayın. Tekrar sayısını enerjinize ve beden durumunuza göre siz belirleyin.

 

TaiChi

TaiChi binlerce insanın çoğunlukla gruplar halinde açık alanda yaptığı,sabahları güne başlamak için ideal egzersizler bütünü. Hareketler birbirine bağlı bir akış ile gerçekleştiği için tek bir egzersiz öneremiyoruz. Yavaş hareketler kaslarınızı ve kan akışınızı ısıtırken bedeninizi çok zorlamaz, daha sakin ve dengeli hissetmenizi sağlar. Sabahları farklı bir aktivite arayışındaysanız hareket sorunları, incinme ve ameliyat sonrası iyileşme için bedensel terapi olarak da uygulanabilen TaiChi ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktır. Ne kadar yavaş ve kolay görünse de yanlış hareketlerle eklemlerinize zarar verebileceğiniz için kendi başınıza denememenizi öneriyoruz. TaiChi gruplarına katılabilir, sabahlarınızı daha keyifli ve enerji dolu yaşayarak güne daha zinde başlayabilirsiniz.