Güne Zinde Başlamak İçin 5 Tavsiye

Güne Zinde Başlamak İçin 5 Tavsiye

Sabah yataktan kalmak istemiyor, alarmı sürekli erteliyor veya kendinizi gün boyu yorgun hissediyor olabilirsiniz. Neyse ki günümüzde pek çok kişinin -özellikle de çalışanların- şikayetçi olduğu bu konuda yapılabilecek birkaç şey var! Bu yazımızda, size güne daha mutlu ve enerjik başlamanız için birkaç öneri sunacağız.

 

İşte güne zinde başlamak için yapmanız gereken 5 şey…

 

1- Hafif egzersizler yapın

Uyku mahmurluğunuzu üzerinizden atmanıza yardımcı olacak kol, sırt ve bacak germe hareketleri, kan dolaşımınızı arttırarak enerjik bir hal almanızı sağlayacaktır. Sabah yataktan kalktığınızda sadece birkaç dakikanızı ayırarak güne zinde başlamanızı kolaylaştıracak egzersizlerin yanı sıra, eğer sabahları vaktiniz varsa, yapacağınız ufak bir yürüyüş veya koşu tarzı sporlar da güne fiziksel olarak iyi bir başlangıç yapmanıza yardımcı olacaktır!

2- Kahvaltıyı ihmal etmeyin

Vücudunuzu güzel bir öğün ile ödüllendirmek ve ihtiyacı olan enerjiyi sağlamak için kahvaltıyı kesinlikle ihmal etmemelisiniz! Özellikle de protein ağırlıklı sağlıklı bir kahvaltıyı güne zinde başlamak için tercih edebileceğiniz gibi, lifli ve enerji değeri yüksek besinleri tüketerek de formunuzu koruyabilir ve enerjik bir günün kapılarını açabilirsiniz!

3- Uyku düzeninizi oturtun

Bir önceki günün yorgunluğundan kurtulmak ve uyandığınızda kendinizi dinç hissetmek istiyorsanız, uyku düzeninize dikkat etmelisiniz. Her gün- hafta sonları da dahil- aynı saatte uyuyup uyanmanız, hem kaliteli bir uyku uyuyarak sağlıklı bir şekilde dinlenmenize, hem de yataktan enerjik bir şekilde kalkmanıza imkan tanıyacaktır.

Not: “Daha sağlıklı bir uyku için 5 ipucu” yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

4- Özel bir müzik listesi hazırlayın

Sabah yataktan kalktığınızda egzersiz yaparken, kahvaltı ederken ya da duş alırken hem kendinizi güne hazırlamak, hem de uykunuzu dağıtarak dinç bir hal almak istiyorsanız, müziği ihmal etmemelisiniz. Hareketli, yabancı ya da Türkçe müziklerden oluşturacağınız bir liste, uyku mahmurluğunuzu ortadan kaldırarak enerjinizi arttırmanıza yardımcı olacaktır.

5- Güneş ışığı odanıza girsin

Perdeleri kapalı, karanlık bir ortamda uyumak çoğumuzun ilk tercihi olsa da, perdenizi aralık bırakarak doğan güneşin ışıklarının odanıza girmesini sağlamanız dinç bir şekilde uyanmanıza fırsat tanıyacaktır. Beyninizin güneş ışığına bağlı olarak salgıladığı hormonlar ile biraz da olsa kendinize geleceğiniz için yataktan kalktığınız anda kendinizi daha dinamik hissedeceksiniz!