Daha Sağlıklı Bir Uyku İçin 5 İpucu

Daha Sağlıklı Bir Uyku İçin 5 İpucu

Stres, yorgunluk, gerginlik ve daha birçok problemin sebebi olan uykusuzluk, yaşam tarzınızda yapacağınız birkaç basit değişiklik ile sizin için bir sorun olmaktan çıkabilir! Eğer günümüzdeki pek çok kişi gibi siz de sabah yataktan uykunuzu alamadan kalkıyor, kendinizi yorgun hissediyor, gün boyu esneyerek geziyorsanız, birazdan sizlerle paylaşacağımız tavsiyelere bir göz atmak isteyebilirsiniz!

 

İşte daha düzenli ve sağlıklı bir uyku için 5 ipucu…

 

1- Yatak odanızın dekorasyonuna önem vermelisiniz

Yatağınızın konumundan odanızda kullanılan renklere kadar pek çok faktör, daha sağlıklı bir uyku için dikkat edilmesi gerekenlerin başında gelmektedir. Sade bir şekilde dekore edilmiş, huzur verici renklerin kullanıldığı ferah bir yatak odası, uykusuzluğu ortadan kaldırmanız konusunda size çok yardımcı olacaktır.

 

2- Günlük egzersizler uykuya geçişi kolaylaştırır

Gün boyunca yapacağınız koşu, yürüyüş ve benzeri sportif faaliyetler, gece uykuya geçişinizi kolaylaştıracaktır. Bu tip egzersizler, hem daha kısa sürede uykuya dalmanızı sağlayacak hem de daha kaliteli bir uyku uyumanızı sağlayacaktır.

 

3- Sağlıklı bir uyku için sağlıklı beslenme şart

Uyku vaktiniz gelmeden en az üç saat önce ağır yiyecekleri ve kafein içeren içecekleri bırakmanız, sağlıklı bir uykunun bir diğer püf noktası… Vücudunuzun besin sindirimini uykuya geçişinizden birkaç saat önce sonlandırmış ve dinlenmeye başlamış olması, uyku kalitenizi arttırarak sabah olduğunda yataktan enerjik ve uykunuzu almış bir şekilde kalkmanızı sağlayacaktır.

 

4- Uyku saatlerinizi bir düzene oturtun

Her gün aynı saatte uyuyup aynı saatte uyanmak, yani uyku düzeninizi oluşturmak ve bunu devam ettirmek, uykunuzu daha sağlıklı bir hale getirecektir. Tatillerde bile bu düzenden vazgeçmemeniz, daha sağlıklı bir uykuya ortam hazırlayacak ve gün boyu yeterli dinamizme sahip olmanızı mümkün kılarak daha verimli olmanıza imkan tanıyacaktır.

 

5- Ilık bir duş, daha sağlıklı bir uykunun kapılarını açacaktır

Gece uykuya dalmakta zorluk çekiyor ve uyuyana kadar uzun bir zamanı yatakta tavana bakarak geçiriyorsanız, ılık bir duş almak vücudunuzda meditasyon etkisi yaratacak, uykuya geçiş sürenizi kısaltacak ve gece boyunca sağlıklı bir uyku uyumanıza olanak sağlayacaktır. Dolayısıyla yatakta dönüp duruyor ve bir türlü uyuyamıyorsanız, rahatlamak için ılık bir duş almayı deneyebilirsiniz!