Daha Hızlı Ve Daha Çok Yağ Yakmanın 12 Yolu

Daha Hızlı Ve Daha Çok Yağ Yakmanın 12 Yolu

Daha çok yağ yakmak için büyük kararlar almanıza, yoğun programlar yapmanıza gerek yok. Bazı basit kuralları uygulayarak ve daha fazla terleyerek bunu sağlayabilirsiniz. Bu noktalara dikkat ettiğinizde sadece istediğiniz bedene kavuşmakla kalmayacak aynı zamanda kendinizi çok daha iyi hissedeceksiniz.

 

Beslenmenize Dikkat Edin

Aç kalmayın, yeterince beslenmeye özen gösterin. Açlık metabolizmanızı yavaşlatacaktır. Açlığı sürdürdüğünüz durumda ise kaslarınızı yakmaya başlarsınız. Protein tüketmeyi ihmal etmeyin. Vücudunuzun kaslarınızı koruyabilmesi ve yeni kas dokuları oluşturabilmesi için proteine ihtiyacı var.

 

Erken Yatıp Erken Kalkın

Uykunuzu aldığınızda vücudunuz daha çok yağ yakacak ve daha az stres altına olacaktır.

Erken kalkın ve güne egzersizle başlayın. Bu rutin, metabolizma hızınızı artırırken daha enerjik ve hafif hissetmenizi sağlayacak.

 

Mümkün Olduğunca Organik Beslenin

Zirai ilaçların yoğun olduğu gıdalar kilo vermenizi zorlaştıracaktır. Avokado, greyfurt, muz gibi kabuklu yetiştirilen ürünler işinizi kolaylaştıracaktır. Yaban mersini, ıspanak, lahana, patates, üzüm gibi ürünleri ve ithal ürünleri seçerken organik olmalarına özen gösterin.

 

Hareket edin

Hareketsiz kalmayın, hareketsizlik yağ yakmadığınız anlamına gelir. Hareket edebileceğiniz her durumu değerlendirin; asansör yerine merdiven kullanın, telefonla konuşurken oturmak yerine hareket edin.

 

Suyu İhmal Etmeyin

Vücudunuzun bütün kimyasal reaksiyonları suya bağlıdır. Susuz kaldıkça daha az kalori yakarsınız. Yeterince su içtiğinizde metabolizmanızın çalışması da rahatlayacak, vücut ısınız dengelenecek ve daha fazla yağ yakacaksınız.

 

Demir İçeriği Zengin Gıdalar Tercih Edin

Demir yağların yakılması için ve hücrelere oksijen taşımak için önemli. Kabuklu deniz ürünleri, yağsız et ve ıspanak bu konuda yardımcınız olacaktır.

 

Sabah Egzersizlerine Önem Verin

Kahvaltıdan önce yapacağınız egzersizle daha fazla yağ yakarsınız. Uyanın ve sabah egzersiz yapmanın keyfini çıkarın. Vücudunuza gereken önemi verdiğiniz için kendinizle gurur duyun.

 

Isınmayı Atlamayın

Belli kas gruplarını çalıştıracak yoğun bölgesel egzersizlerden önce vücudunuzun tamamını harekete geçirecek ve ısınmanızı sağlayacak egzersizler yapmanız daha fazla yağ yakmanızı sağlar. Ağırlık çalışmadan önce yapacağınız 20 dakikalık bir bisiklet egzersizi size bunu sağlayacaktır. Bu çalışma aynı zamanda kalp sağlığınız için de faydalıdır; 20 dakikalık bir ısınma rutini zorlayıcı yoğun çalışmalar sırasında kan basıncınızın artmasına ve damarlarınızın sertleşmesine engel olacaktır. 

 

Yoğunluğu Artırın

Yüksek yoğunluklu egzersizler sayesinde kaslarınız enerji üretmek için yağı yakıt olarak kullanır ve metabolizmanızı hızlandırır. Bu sayede çalışmanız bittikten sonra da yağ yakmaya devam edersiniz.

 

Büyük Kasları Çalıştırın

Vücudunuzdaki büyük kas gruplarını çalıştırırsanız daha çok yağ yakarsınız.  Uzun süre oturmak bu kaslarda tembelliğe sebep olur. Dolayısıyla egzersiz seçiminizi bu doğrultuda yapmanızı öneririz. Gün içinde egzersize çok vakit ayırmak zorunda kalmadan molalarınızda yapacağınız 10 tekrarlı 2-3 set squat bacak ve kalça kaslarınızı çalıştırarak yağ yakmanızı sağlar.

 

Uyuşukluktan Kurtulun

Egzersiz yapmanın sizi yoracağını düşünüyor olabilirsiniz. Fakat gün içinde yapacağınız 20 dakikalık düşük tempolu bir egzersiz yağ yakmanıza yardımcı olur ve salgıladığınız hormonlar sayesinde enerjiniz artar. Bu sayede gün içinde üzerinize çöken uyuşukluktan da kurtulmuş olursunuz.

 

Görsel Hatırlatıcılar Kullanın

Yaşam alanınızı sizi spora yönlendirecek görsel hatırlatıcılarla donatın. Spor ayakkabılarınızı gözünüzün önünde tutun, her an kolaylıkla alıp kullanabileceğiniz bir yerde dursun.