Bayram Tatilinde Kilo Kontrolünün Püf Noktaları

Bayram Tatilinde Kilo Kontrolünün Püf Noktaları

Neredeyse yaz başından beri heyecanla beklediğimiz günler nihayet geldi. Şimdi sevdiklerimizle uzun sofralar etrafından buluşup bayramı kutlama vakti! Böyle özel günlerde kalori hesabı yapmanın ne kadar can sıkıcı olabileceğini tahmin ediyoruz. Ancak yine de tüm kış boyunca zinde ve sağlıklı bir vücut için çok emek harcadığınızı da hatırlatmak istiyoruz. Neyse ki hesap makinesi ile dolaşmanıza gerek kalmadan  sadece birkaç küçük adımla kilo kontrolü yapmak mümkün. Bu adımları öğrenmek isterseniz sizi yazımıza bekleriz.

İkramlara Hayır Demeyi Öğrenin

Özellikle büyüklere yapılan bayram ziyaretlerinde ikram edilenlere ‘hayır’ demek hiç de kolay değil. Ancak kilomuzu kontrol edebilmek için ‘hayır’ demeyi de öğrenmek zorundayız. Hepimizin aşina olduğu ‘sadece tadına bak’ tekliflerine kibarca duymazdan gelmenizi öneriyoruz.

Su Tüketimini Arttırın

Küçük de olsa bazı kaçamaklar olacağını biliyoruz. Bu kaçamakların fazla kilolar olarak geri dönmemesi için su tüketiminizi arttırmanızı tavsiye ediyoruz. Su tüketiminizdeki %25’lik bir artışın bile metabolizma hızınıza çok büyük bir katkısı olacağını unutmayın. Bu arada çay, kahve tüketiminize de dikkat etmelisiniz. Her ikisinin de azı karar çoğu zarar.

Egzersizi Bırakmayın

Kilo kontrolünün en önemli püf noktalarından biri de egzersiz rutininden kopmamak. Bayram tatilinin hatırına sayısında ve süresinde bir azaltmaya gitmeniz mümkün olabilir. Ancak neredeyse 10 gün kadar sürecek tatil süresince tümden hareketsiz kalmamalısınız. Deniz kenarında bir tatil yöresindeyseniz serin sulara atlamak için daha iyi bir bahane olamaz diyor ve sizi en az 25-30 dakikalık yüzme seanslarına davet ediyoruz.

Kırmızı Ete Dikkat!

Sağlığınızı bozmadan keyifli bir bayram geçirmek için günlük olarak tüketmeniz gereken et miktarı 90-120 gram (3-4 köfte büyüklüğü) şeklindedir. Özellikle Kurban Bayramı’nda sebze tüketimin azalması ile beraber vücudumuza giren lif ve pos miktarı da ciddi oranda düşer. Buna bağlı olarak sindirim sistemi sorunları baş gösterebilir. Bu sebeple kırmızı et tüketiminizi kontrol altına almalı ve tabağınıza muhakkak çiğ ya da çok az pişmiş sebzeleri de eklemelisiniz.