Basen Eriten Egzersizler ve Gıdalar

Basen Eriten Egzersizler ve Gıdalar

Kalça ve basenler özellikle kadınlarda vücuttaki fazla yağın depolandığı yerlerdir. Sadece bu bölgedeki yağları eritmeye çalışmak gerçekçi bir hedef değildir. Egzersiz önerilerimizi uygularken vücudunuzun tamamını ele almanız gerektiğini unutmayın. Eğer bu yağlardan kurtulmak istiyorsanız dengeli bir diyet, kardiyo ve bölgesel egzersizleri beraber uygulamalısınız.

 

Squat

Bu popüler egzersiz baseninizi çalıştırmakla kalmaz aynı zamanda karın ve kalça kaslarınızı da çalıştırır. Bacaklarınızı omuz genişliğinde açın. Kollarınızı yere paralel olacak şekilde öne doğru uzatın. Ağırlığınızı topuklarınıza vererek sandalyeye oturuyormuş gibi dizlerinizi kırın. Üst bacağınız yere paralel olana kadar oturmaya devam edin. Yavaşça başladığınız pozisyona geri dönün. Hareket boyunca sırtınızın dik durmasına özen gösterin ve ayak bileklerinize fazla yüklenmeyin.

 

Lunges

Bacaklarınızı omuz genişliğinde açın. Sağ ayağınızla ileri doğru yaklaşık yarım metre genişliğinde bir adım atın. Yavaş ve kontrollü bir şekilde ön ve arka dizinizi aynı anda kırın. Sağ üst bacağınız yerle paralel olana kadar devam edin. Sağ bacağınızdan güç alarak vücudunuzu başlangıç pozisyonuna geri getirin ve aynı hareketi diğer bacağınızla tekrarlayın. Hareket esnasında vücudunuzun üst kısmını dik tutmalısınız. Dengenizi kaybetmemek için ellerinizi belinize koyabilirsiniz.

 

Kardiyo

Haftada 4-5 gün günde en az 30 dakika yüksek tempolu kardiyo egzersizleri yapın. Kardiyo egzersizler, kalp atış hızınızı yükselterek vücudunuzun yağ yakma moduna geçmesini sağlayacaktır. Tempolu yürüyüş, bisiklet, koşu, yüzme, zumba, spinning gibi aktivitelerden size en uygun olanını seçebilirsiniz.

 

Yana Bacak Açma

Bacaklarınız üst üste olacak şekilde sağ yanınıza uzanın. Sol elinizi belinize koyup sağ kolunuzu boynunuzu desteklemek için başınızın altına alın. Bacaklarınızı düz ve sağ bacağınızı sabit tutarak sol bacağınızı yukarı doğru kaldırın ve yavaşça indirin. Diğer bacak için tekrarlayın. Bu hareket özellikle iç ve dış bacak kaslarınızı çalıştıracaktır.

 

Köprü Egzersizi

Yere sırt üstü uzanın. Kollarınızı iki yana uzatıp dizlerinizi doksan derece olacak şekilde kırın.
Dizleriniz ve boynunuz düz bir çizgi halini alana kadar kalçanızı ittirin ve basenlerinizi havaya kaldırın. Bu pozisyonda birkaç saniye kalın ve başlangıç pozisyonuna dönün. Bu hareket size sadece sıkı basenler sunmakla kalmaz aynı zamanda sırt, kalça ve karın kaslarınızı da güçlendirir. 

 

Gıda Seçiminde Dikkat Etmeniz Gerekenler

Vücudunuzdaki yağı aktif olarak yakacak hiçbir gıda yoktur ve sadece basen bölgenizden kilo vermeniz de mümkün değildir. Bu yüzden uygulayacağınız diyeti tüm vücudunuzu düşünerek seçmelisiniz.

Yumurta, deniz mahsulleri, az yağlı süt ürünleri ve baklagiller gibi düşük kalorili yüksek proteinli gıdalar tüketin. Proteinlerin sindirilmesi, yağ ve karbonhidratlara kıyasla daha fazla enerji gerektirir ve daha uzun sürer. Gün içinde uzun süre tok kalmanıza yardımcı olur.

Bol miktarda mevsim meyve ve sebzeleri tüketin. Meyve ve sebzelerin kalori değeri düşük, besin değerleri ve lif oranları yüksektir. Özellikle yabanmersini, nar gibi meyveler antioksidan yapıları sayesinde vücudunuzdaki fazlalıkları atmanıza yardımcı olur.

Günde en az 2 litre su içmelisiniz. Su, vücuttaki toksinleri uzaklaştırır, dokuların yenilenmesine yardımcı olur.

Gazlı içecekler, hazır meyve suları, alkol, şekerli çay ve kahve, enerji içecekleri gibi şeker oranı yüksek içecekleri sınırlayın. Bunlar yerine taze sıkılmış sebze ve meyve sularını tercih edin.