BAHARI SPORA BAŞLAYARAK KARŞILAYIN

BAHARI SPORA BAŞLAYARAK KARŞILAYIN

Baharın gelmesiyle birlikte yaz planları yapılmaya; bikiniler, mayolar ve yazlık sezon ürünleri araştırılmaya başlandı. Yılbaşından sonra rafa kaldırılan egzersiz hayalleri de tekrardan gün yüzüne çıktı. Spor yapmaktan daha zor bir şey varsa, o da spora başlamak. O zaman, bu baharda tüm kadınların tercih ettikleri sporu denemeleri ve hayatlarına egzersizi dahil etmeleri için derlediğimiz önemli ipuçlarına gelin birlikte göz atalım.

Ne Sıklıkta Egzersiz Yapılmalı?

Önemli olan spor yapıyor olmaktır ancak bu sporun bir anlam taşıması için hayat stilinize de dahil olması gerekir. O yüzden, ister haftada bir isterseniz de haftada dört defa egzersiz yapabilirsiniz. Unutulmaması gereken en önemli konu; her bir antrenman arasında en az 24 saat dinlenme aralığı yaratmaktır.

Ne Yoğunlukta Spor Yapılmalı?

Spor yapmanın ilk amacı hiçbir zaman kilo vermek olmamalıdır. Önemli olan, kalp ritminizi yükseltmektir. Her antrenmanda spor yaptığınızı sonuna kadar hissetmek için kalp atışlarınızı kontrol edin. Kalp atışlarınız, motivasyon kaynağınız olabilir. Her insanın anatomisi ve her sporun yoğunluğu farklı olduğundan, spor süreleri ve buna bağlı olarak kalp ritminin hızı da değişkenlik gösterecektir.

Yapmış olduğunuz sporun yoğunluğu, spora yatkınlığınız ve devamlılığınızla birlikte yapmış olduğunuz spora uygun giyinmiş olmanız da direkt olarak etkendir. 

Ne Tip Egzersizler Yapılmalı?

Yürüyüş en ilkel, en basit ama etkili egzersizlerden biridir. Yaşınız kaç olursa olsun, bol bol yürüyüş yapmaya özen gösterin. Bunun ötesinde seçeceğiniz spor; günlük hayatınızı, tarzınızı ve hedeflerinizi de yansıtmalı.  Günümüzde en fazla ilgi gören egzersizler; yoga, fitness, pilates ve koşudur. Belki sizin arayışınız da bunlardan biridir?

Ne Zaman Egzersiz Yapmalı?

Bu konu hakkında çeşitli fikirler ortaya atılsa da; aç karnına egzersiz yapmanın doğru olduğunu söylemek biraz güç. Spor saatinizin sabah veya akşam olmasına bakmadan, yemek yedikten 1,5 – 3 saat sonra gerçekleştirilen egzersizlerde daha rahat hareket ettiğinizi fark edeceksiniz. Bu sayede zorlayıcı egzersizleri hem kan şekerinizi düşürmeden tamamlayabilir hem de hareketleri daha kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Egzersiz Yaparken Ne Giyilmeli?

Yaptığınız spora uygun ürünler, hem hareketleri daha etkili bir şekilde gerçekleştirmenizi sağlar hem de vücudunuzun fiziksel zarar görmesine engel olur. Ayrıca spora yeni başlayanların göz ardı ettiği bir konu olsa da konfor egzersizler için önemli bir unsurdur. Ayakkabı ise spor için en önemli malzemelerin başında gelir. Rahat ve konforlu bir ayakkabı, size sporu daha çok sevdirecektir.

NOT: Spor yaparken kim güzel görünmek istemez ki.

Egzersiz Yaparken Neler Tüketilmeli?

Spor yaptıkça enerji seviyeniz artacak, daha çok gıda tüketme ihtiyacı hissedeceksiniz. Hedeflerinize göre değişkenlik gösterecek olsa da yemek, hem sağlıklı olmanın hem de formda kalmanın en önemli yollarından biridir. Spor yapıyorsanız bol su tüketmeye ve enerjinizi yüksek tutmak için spordan 1 - 1.5 saat önce karbonhidrat tüketmeye özen gösterin.  Öğünlerinizde protein bulundurmayı da ihmal etmeyin.

Unutmayın, ne yaparsanız yapın; egzersiz yaparken her şeyden önce eğlenmenize bakın!