Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirecek Yiyecek ve İçecekler

Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirecek Yiyecek ve İçecekler

Soğuk havaların sebep olduğu hastalıklardan korunmanın ve kışı sağlıklı bir şekilde geçirmenin en etkili yolu, düzenli beslenerek bağışıklık sistemini güçlendirmektir. Mevsiminde yenilen, vitamin açısından zengin sebze ve meyveler, proteini bol yemekler ve hastalıklardan koruyacak antioksidan barındıran içecekler, güçlü bir bağışıklı sistemi için olmazsa olmazdır. Peki bu yiyecekler ve içeceklerin neler olduğunu biliyor musunuz? Cevabınız hayır ise, bağışıklık sisteminizi güçlendirerek hastalıklardan korunmanızı sağlayacak yiyecek ve içecekleri derlediğimiz bu yazımızı es geçmeyin!

 

İşte kış aylarında bağışıklık sistemini güçlendirme yolları:

 

Kış sebze ve meyvelerine sofralarınızda yer verin.

A, C ve E vitamini bakımından zengin, içerisinde çinko barındıran brokoli, lahana ve karnabahar gibi kış sebzeleri ve portakal, mandalina ve greyfurt gibi meyveler bağışıklık sistemini güçlendirici besinlerin başında gelmektedir. Ayrıca bağışıklı sistemini güçlendirmek için gerekli olan en önemli öğelerden bir tanesi magnezyum bakımından zengin pırasa ve ıspanak gibi sebzeleri, kış aylarını sağlıklı bir şekilde geçirmek istiyorsanız, sofralarınızdan eksik etmemelisiniz!

 

Protein bakımından zengin yemekler hazırlayın.

Özellikle haftada en az üç kez balık yemek, beslenmede kuru fasulye, yeşil mercimek gibi baklagillere ağırlık vermek ve yoğurt gibi hayvansal gıdaları tüketmek, bağışıklık sistemini güçlendirmek için en etkili yöntemdir. Vücudun ihtiyacı olan Omega 3 ve folik asidi karşılamak adına bu besinleri öğünlerde tercih etmek, oksidanlardan kurtulmaya ve bu sayede soğuk algılığı ve grip gibi hastalıklardan korunmaya imkan tanır. Bunlara ek olarak tavuk eti ve kırmızı et gibi maddelerde bulunan çinko da, vücudu dinç tutmaya yardımcı olmakta ve bağışıklık sistemini güçlendirmektedir.

 

İçeceklerin güçlendirici özelliğini göz ardı etmeyin.

 “Bağışıklık sistemini başka ne güçlendirir?” diye düşünüyorsanız, önemli yöntemlerden bir diğeri de içeceklerdir. Ayran ve kefir gibi antioksidan içeceklerin bağışıklık sistemini güçlendirmek için sık kullanılabilecek olmalarının yanı sıra, içerisinde “kateşin” adı verilen antioksidanları barındıran yeşil çay da göz ardı edilmemelidir. Vücut direncini arttırarak halsizliği ve kırgınlığı azaltan bu içecekler ile birlikte hayati bir önem taşıyan su da düzenli bir şekilde tüketildiğinde güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmaya imkan tanıyacaktır!