Antrenman Öncesi Ve Sonrası Neler Yemeli?

Antrenman Öncesi Ve Sonrası Neler Yemeli?

Spor öncesi ve sonrası hem gereken enerjiyi alabilmek hem de sağlıklı beslenebilmek büyük önem taşıyor. Basit ve kompleks karbonhidratlar almanız çalışmanız boyunca enerji ihtiyacınızın düşmeden karşılanacağı anlamına gelir. Antrenman sonrası alacağınız proteinler ise kaslarınızı onarırken besin ihtiyacınızı giderecektir. Önerilerimizi denerken sağlıklı ve keyifli öğünler geçirmenizi umuyoruz.

Antrenmandan Önce

Dilimlenmiş Muz, Tam Buğday Ekmeği Ve Tarçın

Meyveli ve tam buğday ekmekli tostunuzun hem sindirimi kolaydır hem de ihtiyacınız olan karbonhidratları verir. Meyve ise enerji yükselişi sağlar. Muzlar çok terlediğinizde düşen potasyum seviyenizi dengelemek için ideal seçimdir. Tarçın ile kan şekeriniz düzenlenir ve beyin fonksiyonlarınız hareketlenir.

Smoothie

Antrenmana giderken çok fazla zamanınız yoksa ve hızlı bir atıştırmalık arıyorsanız Smoothie tam size göre. En sevdiğiniz meyveyi dilimleyerek yoğurt ile karıştırıp yoğunluğu artırmak için biraz da Granola eklerseniz içeceğiniz hazır. Çok fazla tüketmeye gerek yok. 10-20 gram  protein içeren bir Smoothie spor öncesi için fazlasıyla yeterli.

Antrenmandan Sonra

Izgara Tavuk Ve Sebze

Antrenman sonrası vücudunuz onarım halinde olduğu için besleyiciliği yoğun bir gıdaya ihtiyacınız var. Tavuktaki karbonhidrat ve protein sizi şişirmeden doyuracaktır. Biraz sebze ve zeytinyağı ile vücut ritminiz dengede kalacaktır.

Çikolatalı Süt

Çikolatalı süt egzersiz sonrası tercih edilen atıştırmalıklar listelerinde en üst sıralarda. Bunun sebebi tabi ki bütün besin ihtiyacınız bir bardağın içinde olması. Kaslarınızı onarmak için karbonhidratlar ve protein, kaybettiğiniz sıvılar için sodyum, şeker ve kalsiyum içeriyor. Vücudunuzun toparlanması için gereken bütün su ve enerji ihtiyacını karşılaması ve pratikliği ile ideal bir egzersiz sonrası içecek.

Somon Ve Tatlı Patates

Antrenman sonrası önerilerimizin bir diğeri ise somon ve tatlı patates. Somon tercihinin sebebi protein ihtiyacınızı kaliteli bir şekilde karşılamak. Tatlı patates ise içerdiği kompleks karbonhidratlarla glikojen seviyenizi ayarlamada destek gıda olacaktır.